tisdag 27 augusti 2019

Min ekonomi - Inkomst och sparkvot


Eftersom jag arbetar kommunalt ramlade augustis lön in idag. Många kanske känner lite oro över Trumps twittrande och börsens volatilitet men jag fortsätter spara som vanligt! “Be fearful when others are greedy, and greedy when others are fearful”. 

Inkomster


I jämförelse till förra månadens inkomst så är det inget direkt att skryta om. Det har blivit ganska få pass och inte mycket extrapass. Jag fick 12.190 kr i lön vilket jag är ganska nöjd med. Jag har inte en heltidsanställning men försöker ta så många extrapass som finns tillgängliga. 


Sparande


Utav mina 12.190 kr valde jag att spara 9.142 kr. Sparkvoten blir hela 75% denna månaden, något jag är extremt stolt över! 
Jag har för nuvarande valt att föra över 1.500 kr till Nordnet för köp av aktier. För dessa pengarna köptes: 

Industrivärden - 1.379 kr 

XACT Högutdelande - 119.50 kr

Resterande 7.642 kr valde jag att sätta in på sparkontot hos Avanza. Pengarna är tänkt att gå till praktik på annan ort eller lägenhetsköp inom snar framtid. Snart kommer även CSN in på kontot och då jag kan köpa aktier för hela 7.763 kr.


Dela gärna med vad er sparkvot blev denna månaden!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar