måndag 26 augusti 2019

Studentens semester avklarad



Då var Studenten tillbaka från semestern. Har varit iväg i Tyskland och varit ganska inaktiv på sociala medier. Har försökt koppla från allt och enbart njutit. 

En trevlig resa med familjen och fick se extremt mycket på endast fyra dagar. Vi är verkligen inte människor som kan sitta vid poolen och sola. Det är mycket roligare att uppleva tysk kultur och försöka komma från turistfällorna. 

Hade med 4000 kr men spenderade inte i närheten av det. Försökte hålla det lite billigare och inte handla något onödigt från butiker. Det dyraste blev nog en måltid på en fin restaurang, flygbiljetten och hotellet. På semester tycker jag man kan försöka släppa hysterin om kostnader. En rolig skillnad som jag upplevde på den ekonomiska fronten var att min syster är mycket mer av en slösare än mig. Jag handlade inga nya kläder eller liknande medans min syster gick in i flertal affärer. Det är absolut inget fel att vilja shoppa men det är inget som intresserar mig på semester, speciellt inte med tanke på den svaga kronan.

Den kommande veckan är sista "lediga" veckan för Studenten. Är inte helt ledig då jag har fortfarande har lite arbetspass kvar på anställningen. Nästa vecka börjar studierna igen och då är det full fokus på böckerna! Ett bra tips för alla studenter där ute är att redan nu börja läsa er kurslitteratur och få en bild av vad ni ska kunna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar